2014. január 23., csütörtök

Festménnyé lett reklámok




Bizonyára sokan emlékszünk arra, milyen is unalmas tanórákon a tankönyv fotóit átrajzolni. Padtársunk és saját magunk szórakoztatására készültek a nem éppen hízelgő művek, melyek nem túl sok tiszteletről tanúskodtak a képen ábrázolt személy irányába. Valószínűleg nem állunk távol a valóságtól, ha azt állítjuk, ez a csibészség a világ minden táján, amióta az intézményes oktatás elterjedt, komoly hagyományokkal bír.

Ebből az élményből merítkezhet a spanyol alkotó, Guim Tió Zarraluki, aki saját blogján (majd később kiállítás formájában is) 2012-ben mutatta be a Szépség és a szörnyeteg címet viselő sorozatát, de számos mű illeszthető ugyanebbe a vonulatba. A tankönyvet lecserélte magazinokra, hirdetésekre, hogy aztán jól semmibe vegye a szépségipar szereplőinek minden igyekezetét és erőfeszítését. Vehetjük akár úgy is, hogy ez a fotóretusálás egy igencsak sajátos módja.






Alkotói módszere nagyon egyszerű:
  1. először is, kell egy magazin, hirdetés vagy egy divatfotó
  2. erre rá kell menni hígítóval, ami feloldja és jól elkeni a nyomdafestéket (javasolt egy-egy fontos elem meghagyása)
  3. majd néhány keresetlen vonal, geometrikus alakzat segítségével, olajpasztellel a kívánt módon újra rajzolni a képet. Ennyi!

Az pedig már gusztus dolga, hogy az előtte vagy az utána állapotot tartjuk a szépségnek vagy szörnyetegnek! Mindenesetre mi szeretjük ezeket a portrékat.

Lassan már semmi nincs biztonságban, utcai óriásplakátokat sem kímél.


Úgy tűnik, ez sem elég, újabban hús-vér emberek is válhatnak a munkák részévé. Vajon mi lesz a következő?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése