Dávid friss érettségivel a kezében tudta meg, hogy felvették az Istituto Europeo di Design formatervező szakára, így meg sem állt Torinóig, majd az ott készített diplomamunkájára már a BMW is felfigyelt.
Az azóta eltelt évek egyik, Kléri Richárd konstruktőrrel közös fejlesztése a Mangalicanga, mely egy elektromos meghajtású jármű. A robogósok azért szerethetik, mert ugyanolyan kis méretű, emiatt könnyen lehet vele közlekedni, de mivel zárt, zordabb időjárás esetén is lehet használni. Az autósok azért, mert fürgébb, könnyebb eljutni vele a város A pontjából B-be, nem utolsósorban pedig környezetbarát megoldás. A bringások pedig azért, mert ezt is lehet lábbal hajtani, de kevésbé teszi őket kiszolgáltatottá a közlekedés agresszívabb résztvevőivel szemben.
Futurisztikus formák |
Nem csak három keréken lehet elképzelni |
Lenyűgöző |
A Mangalicanga tehát az elektromos járművek olyan sajátos típusa, amely gyors, könnyű és igény szerint kerékpárként is funkcionál. Az áramot elsősorban a tetőn elhelyezett napcellák, illetve egy hálózati csatlakozón keresztül tudja felvenni, ebből adódóan leginkább a városi közlekedés problémáira ad választ. A teljesen feltöltött akkumulátor 50-60 km megtételét teszi lehetővé, a lábbal történő hajtással pedig újabb energia nyerhető. Ebből is látható, hogy ez a járgány nem a Hegyeshalom-Záhony útvonalra lett kitalálva, de kisebb távolságokon kiváló környezetkímélő megoldás.
Alapvetően két személyes, de átalakítható úgy, hogy a vezető mögötti tér csomagok elhelyezésére legyen alkalmas.
Pároknak is kényelmes |
A srácok tervei között szerepel, hogy minden tekintetben környezetkímélő járművet alkossanak, és ahol csak lehet, természetes anyagokat, újrahasznosított szöveteket használjanak.
Rossz hír azoknak, akik már most szeretnének Mangalicanga tulajdonosok lenni: egyelőre nem indult el a tömeggyártás, a következő lépcső egy életnagyságú makett lesz, és ennek tökéletesítése és befektetők bevonása után gurulhatnak le az első Mangalicangák a sorról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése